Perpetuum mobile non considendi

I sad ste kao iznenađeni? I kivni? I besni? A vi ste krivi što su trubači morali da udaraju u plehove u nedelju uveče. I ja sam kriv, ali su krivi i oni. Oni koji su se izgubili. Neću da kažem da su izgubili, njima ništa ne predstavlja gubitak.long-road

Izgubili su se u želji da budu veći lideri od Lidera, u želji da i dalje žvaću priču koju Lider najbolje žvaće. Priču koja je i bolna i nepopularna. I pro i anti tajkunska. I licemerna i licemerna. Od početka do kraja. Ali smo svi to prihvatili, i oni koji su njoj dali trag mastila i mi koji smo odbili da uzmemo olovke u ruke.

A prihvatili su i oni. Prihvatio je i lider koji je Lidera nazvao diletantom. Prihvatio i u predizborni spot stavio. Ali nije mogao da prihvati da njegovu politiku proklamuje Lider, pa je rešio da mu se dodvori. I drago mi je što nije stigao da to do kraja uradi.

Možda konačno prihvati da nema čarobni štapić za brisanje fabrikovane prošlosti. Možda konačno prihvati da ne ume da bude Lider. Možda se i zapita što je izgubio poverenje. Možda shvati da poštovaoci njegove partije odbijaju da u njoj podržavaju kult ličnosti.

 

Bez namere da generalizujem, psiholozi su mi uvek delovali kao mistične i pomalo zastrašujuće pojave. Zastrašujuće poput sudija. Ocenjuju, analiziraju, optužuju, dijagnostifikuju, osuđuju druge, a sebe ne vide. Sebi ne postavljaju pitanja. Ali daju odgovore. I traže reizbor. I stoprocentno su sigurni da su u pravu.

Presuda je uglavnom kobna po osuđenog, ovoga puta posledice osećaju obe strane. Da li je sudija zadovoljan? Verovatno jeste, stoprocentno je siguran da je u pravu. Osuđeni nema pravo žalbe, izgubio je sve, a etiketa mu ostaje.

Volimo da etiketiramo. Volimo i da teramo kontru, a neki drugi mi vole stalno da prave pogrešne izbore. Drugi mi smo ljudi bez ideje, ljudi željni reči utehe, željni reči nade, željni obećanja. A ko je najbolji u tome?

Lider. Lider jer podseća na neke voljene i nikad prežaljene lidere. Lider koji govori šta drugi mi želimo da čujemo. Lider koji hapsi one koje bismo i mi uhapsili. Lider koji je branio one koji su nas branili i koje smo kasnije branili. Od onih sa kojima je Lider danas u prijateljskim odnosima.

Ali Lider se sprijateljio zbog nas, da bi nama bilo bolje. A da bi nama bilo bolje, Liderov broj su zaokružili oni drugi mi, da bi i njima bilo bolje. Iako ne znaju šta je to bolje, ali ih ne treba kriviti. Bitno je da znaju da je Liderovo liderovanje najbolje.

put

Krećemo u četiri godine boljitka. U borbu protiv svih zala današnjeg doba. Nećemo ih pobediti, uvek su jače od nas. A pogotovo od drugih nas. Drugi mi ni ne znamo protiv čega se borimo. Ustvari znamo, ali ne znamo za šta se borimo.

Pošto je sve ciklično, posle naredne četiri godine, proći će još četiri sa Liderom na liderskom mestu. Svako liderovanje, od onog podno lipe, je trajalo deceniju, godina manje, više. Do dolaska nekog novog lidera imaću 33 godine. Mnogo će dobro da mi bude.

Imam plan.

Biću verovatno sprečen da se pojavim na biračkom mestu. Razlog za sada ne znam, a i bolje je. Umesto mene pojaviće se neki drugi ja, kao deo nekih drugih nas. I dalje neće znati šta je bolje, kako do boljeg. Ali znaće ko ima etiketu, ko je Lider, a ko nije. I ko priča ono što drugi ja želi da čuje.

Perpetuum mobile non considendi.

 

Ostavite odgovor

