Rodi ga majko, pa ga u trnje baci

Pre nekoliko meseci u stan iznad stana mog dede, gde stanujem poslednjih 15 meseci sa kraćim prekidima, doselila se mlada majka sa sinom, prema slobodnoj proceni, petogodišnjakom. Neko vreme je tu boravila i majka mlade majke. Video sam je možda jednom ili dvaput kako viri kroz prozor i kao da se u čudu pita:

«Okle se ja zadesih ovde?»

Taj stan je u vlasništvu starijeg bračnog para, izuzetno finih i kulturnih ljudi, kojima je dojadio život u gradu, ako se Bele Vode mogu nazvati tako, te su se preselili na vikendicu, negde u okolini Beograda. Neko vreme je u stanu živela njihova ćerka sa porodicom, ali su i oni relativno brzo promenili mesto prebivališta. Kroz stan je prošlo možda još nekoliko podstanara, ali se niko tu nije duže zadržavao pa je stan bio prazan dobrih godinu dana, ako ne i više.

Bivši komšija je obilazeći zgradu ne bi li pokupio račune za infostan i telefon, svraćao kod nas uz molbu da se raspitamo i javimo mu ako nekome bude trebao stan za iznajmljivanje. Deda se ne kreće mnogo, ja uglavnom putujem trasom kuća-faks, faks-kuća, tako da nismo mogli mnogo da pomognemo komšiji u traženju podstanara.

Elem, jednog dana pojavio se komšija i obavestio nas da bi novi stanari trebalo da se pojave svakog trenutka, uz napomenu da su to Prokupčani. Rekoh super, tu smo ako treba bilo kakva pomoć. Novi stanari se, međutim, toga dana nisu pojavili. Ja sam sutradan otišao u Prokuplje. Po dolasku kući, majka me je obavestila da su u stan iznad na Belim Vodama, došle neke studentkinje iz Prokuplja. Rekoh dobro, super, biće veselo u zgradi hohoho.

Po povratku u Beograd, video sam da to nisu studentkinje, već staramajka sa ćerkom i njenim sinom. Te noći nisam oka sklopio. Do 5,6 sati ujutru čula se buka, udaranje, treskanje, skakanje, a fala Bogu, njihov pod, tj. naš plafon je klasičan produkt socijalizma, čisto da nešto izigrava pod tj. plafon, a bude tanko da opušteno obavlja funkciju membrane na bubnju, tj. našem stanu. U tom ritmu nastavilo se narednih dana.

Nekoliko puta sam kucao na vrata, molio za malo mira, trebalo je spremati ispite jelte. Ali povratne reakcije nije bilo. Ustvari jeste, klinac je počeo da vozi bajs po stanu, igra fudbal ili štaveć.

Jednog vikenda mlada gospoja majka je priredila pravu pravcatu studentsku žuraju ala vesele devedesete. Cepao je turbo folk, neki čobani su urlali sa prozora kako su mrtvi pijani i kako ne znaju način za otrežnjenje, a treba da se vrate u neko vreme kućama kod svojih žena. Sreća njihova što mi je tog vikenda došla majka, bilo bi krvi do koljena.

Nakon toga još jedno pet, šest puta sam se peo na sprat, zvonio na vrata, molio za malo mira, ali komšinica je bila sve bezobraznija i bezobraznija, tako da sam bio primoran da je oteram u tri lepe.

Kasnije se ispostavilo da je ona sestra mog druga iz Prokuplja koji je došao da prespava kod mene. Je*eno premali svet.

Poenta cele priče je, da se mlada majka ponaša kao studentkinja, da mali ide na spavanje posle 2h noću, da mali psuje komšije i da mali ne zna za red. Onomad kad je pravila žuraju, zapitao sam se gde je to dete, da li ga je nadrogirala mlada majka, uspavala nečim štaveć, kad je Stoja odvaljena do maksimuma, a uz to čobanin se dere sa prozora? Bilo je situacija da se klinac ne čuje po tri, četiri dana, verovatno zato što ga je mlada majka odvela negde, ne bi li iskulirala kao prava pravcata studentkinja posle teškog ispita.

Malopređašnja situacija me je zgranula. 23.01. na satu. Pre nekih desetak minuta, mlada majka je zapalila sa onim čobaninom koji se drao sa prozora, prepoznao sam mu glas hueh, ostavivši dete ispred zgrade. Na detetovo pitanje «Gde ćeš mama?», ona je skroz hladno odgovorila «Idem», sela u auto i ćao zdravo. A malo pre toga, klinac je tog čobanina nazvao tatom, iako mi je drugar, brat mlade majke rekao da je otac malog u nekom selu kod Prokuplja i da je mlada majka otišla od njega, da bi našla sreću u Beogradu. Svaka čast sele.

Za nju me boli uvce realno, još šesnaest puta ću je oterati u tri lepe, nije mi problem. Žao mi je klinca. On se nalazi u prelomnim godinama, kad se stiče kućno vaspitanje. A on ga neće steći pored ovakve majke.

Nije svako stvoren da bude roditelj.

7 thoughts on “Rodi ga majko, pa ga u trnje baci

Ostavite odgovor

